※一部利用できない機能があります
認知的治療教育と強化的治療教育の比較 : 精神分裂病における距離弁別学習の分析
- フォーマット:
- 論文
- 責任表示:
- 丹野, 義彦
- 言語:
- 日本語
- 出版情報:
- 群馬大学医療技術短期大学部, 1991-03-29
- 著者名:
- 丹野, 義彦
- 掲載情報:
- 群馬大学医療技術短期大学部紀要
- ISSN:
- 0389-7540
- 巻:
- 11
- 開始ページ:
- 19
- 終了ページ:
- 23
- バージョン:
- VoR
- 概要:
- application/pdf<br />Departmental Bulletin Paper<br />Eighty schizophrenic patients and 31 normal controls were examined in the visual discrimination of distance using orthotelemeter. Schizophrenics were inferior to normals in distance discrimination, especially in monocular viewing, which was due to the inappropriate utilization of the retinal size cues. Cognitive instruction and social reinforcement were introduced for 36 schizophrenics in … order to improve the cognitive deficits in schizophrenia. Schizophrenics could approximate the normal discrimination in both types of training. In the retest, however, cognitive instruction could retain the effects of training more than social reinforcement. 続きを見る
類似資料:
群馬大学医療技術短期大学部 |
金原出版 |
医学書院 |
金剛出版 |
石井厚教授退官記念論文集刊行会 |
星和書店 |
海鳴社 |
ヤンセン協和 |
岩崎学術出版社 |
愛知教育大学 |
金原出版 |
岐阜大学教育学部治療教育学研究室 |