学生の主体的学習と授業評価 : 自己評価による精神障害作業治療学特論の学習目標の達成

フォーマット:
論文(AKAGI収録)
責任表示:
小林, 夏子 ; 山勝, 裕久 ; 徳江, 与志子 ; 松房, 利憲 ; 小此木, 扶美
出版情報:
群馬大学医療技術短期大学部, 1997-03-31
著者名:
掲載情報:
群馬大学医療技術短期大学部紀要
ISSN:
0389-7540  CiNii Articles  Webcat Plus  IRDB
巻:
17
開始ページ:
103
終了ページ:
108
バージョン:
publisher
概要:
We evaluated the course of occupational therapy for psychosocial dysfunction with student self-evaluation on achievement educational objectives, which have intended to learner-centered education. The results of this investigation shows that 93.8% students their whole objectives and there is difference between pre and post-evaluation with χ^2 test. But student self-evaluation are lower and they are not confident as their achievement more than the half(52.1%)are C-grade rating and also their comments of the course feedback. Therefore we have need to do more corrective observation and realizing problem solving in process of group independent learning. 続きを見る

類似資料:

1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 

小林, 夏子, 徳江, 与志子, 松房, 利憲, 山勝, 裕久, 小此木, 扶美

群馬大学医療技術短期大学部

小林, 夏子, 山勝, 裕久, 松房, 利憲, 徳江, 与志子, 内田, 篤

群馬大学医療技術短期大学部

徳江, 与志子, 山勝, 裕久, 松房, 利憲, 小林, 夏子, 小此木, 扶美

群馬大学医療技術短期大学部

山勝, 裕久, 徳江, 与志子, 松房, 利憲, 小林, 夏子

群馬大学医療技術短期大学部

山勝, 裕久, 徳江, 与志子, 松房, 利憲, 小此木, 扶美, 小林, 夏子

群馬大学医療技術短期大学部

小林, 夏子, 山勝, 裕久, 松房, 利憲, 徳江, 与志子

群馬大学医学部保健学科

徳江, 与志子, 岩崎, 清隆, 小林, 夏子, 山勝, 裕久, 松房, 利憲, 柴田, かおり

群馬大学医学部保健学科

松房, 利憲, 徳江, 与志子, 山勝, 裕久, 小林, 夏子

群馬大学医療技術短期大学部

小此木, 扶美, 小林, 夏子, 徳江, 与志子, 松房, 利憲

群馬大学医療技術短期大学部

松房, 利憲, 小林, 夏子, 徳江, 与志子, 山勝, 裕久, 中村, かおり

群馬大学医学部保健学科

松房, 利憲小此木, 扶美小林, 夏子徳江, 与志子山勝, 裕久

群馬大学医療技術短期大学部

徳江, 与志子, 山勝, 裕久, 松房, 利憲, 小林, 夏子

群馬大学医療技術短期大学部